Polski Czerwony Krzyż oferuje wsparcie psychospołeczne wszystkim, którzy ucierpieli z powodu konfliktu zbrojnego w Ukrainie.
Jeśli potrzebujesz z kimś porozmawiać, chcesz się dowiedzieć o innych usługach lub straciłeś kontakt z bliskimi w wyniku konfliktu - ZADZWOŃ
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00. Nasza pomoc jest anonimowa i bezpłatna.
Numer dla osób dzwoniących z terytorium Polski
Numer dla osób dzwoniących z zagranicy
O Infolinii PCK
Jak działa Infolinia PCK?
Każdy telefon odbierany jest przez przeszkolonego pracownika Infolinii. Powita Cię on, podając swoje imię oraz informując, że dodzwoniłeś się na Infolinię PCK.
Na naszej Infolinii pracują specjaliści z Polski i Ukrainy. Pierwszą osobą, która odbierze Twój telefon, będzie doświadczony operator, który po krótkiej rozmowie ułatwiającej określenie Twoich potrzeb, udzieli Ci odpowiednich informacji lub połączy Cię z dyżurującym psychologiem.
Jeśli zdarzy się tak, że nie rozmawiacie w tym samym języku, to zostaniesz przekierowany do innego pracownika (nasi specjaliści mówią w języku polskim, ukraińskim, rosyjskim i angielskim).
W trakcie rozmowy nasi specjaliści zadadzą Ci kilka pytań, aby dopasować pomoc do Twoich potrzeb. Będziemy Ci towarzyszyć tak długo, jak będziesz tego potrzebował/a. Jedyna sytuacja, w której pracownik Infolinii może rozłączyć się wcześniej, to ta, w której spotyka się on z agresją, która uniemożliwia konwersację.
Jaką pomoc oferuje Infolinia?
Na naszej Infolinii świadczymy przede wszystkim pomoc informacyjną i psychologiczną. Nasi operatorzy udzielają informacji na temat aktualnych działań prowadzonych przez Czerwony Krzyż i inne organizacje działające na terenie Polski. Nasi psychologowie oferują pomoc wszystkim, którzy potrzebują wsparcia. Porozmawiają o każdej ważnej dla Ciebie sprawie. Każdą sytuację, każdy kłopot i wątpliwość, z którą do nas dzwonisz traktujemy indywidualnie i takiego też rozwiązania wspólnie szukamy. Zastanawiamy się, co można zrobić w tej konkretnej sytuacji, jakie mamy możliwości i co jest w stanie realnie zmienić Twoją sytuację.
Czy Infolinia jest anonimowa i bezpłatna?
Tak, Infolinia jest anonimowa i bezpłatna. Nasze rozmowy są poufne. To znaczy, że nie powiemy nikomu o tym, o czym rozmawialiśmy. W sytuacji, kiedy zdecydujemy, że Twoje zdrowie i życie jest zagrożone skontaktujemy się z osobami, które zadbają o Twoje bezpieczeństwo.
Dzwoniłem na Infolinię, ale nikt nie odebrał – dlaczego?
Nasza Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00. Telefony przychodzące poza tymi godzinami nie będą odbierane.
Jeśli dzwoniłeś w podanym terminie, ale nikt nie odebrał Twojego telefonu istnieją dwie możliwości. Pierwsza, to sytuacja, w której wszyscy operatorzy prowadzą rozmowy. W tej sytuacji spróbuj zadzwonić za chwilę.
Druga sytuacja, to taka, w której Infolinia jest nieczynna lub wystąpiła awaria.
