Infolinia PCK / Pomoc psychologiczna

Polski Czerwony Krzyż oferuje wsparcie psychospołeczne wszystkim, którzy ucierpieli z powodu konfliktu zbrojnego w Ukrainie.

Jeśli potrzebujesz z kimś porozmawiać, chcesz się dowiedzieć o innych usługach lub straciłeś kontakt z bliskimi w wyniku konfliktu - ZADZWOŃ

Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00. Nasza pomoc jest anonimowa i bezpłatna.

Numer dla osób dzwoniących z terytorium Polski

+48 800 088 136

Numer dla osób dzwoniących z zagranicy

+48 221 520 620

O Infolinii PCK

Jak działa Infolinia PCK?

Każdy telefon odbierany jest przez przeszkolonego pracownika Infolinii. Powita Cię on, podając swoje imię oraz informując, że dodzwoniłeś się na Infolinię PCK.


Na naszej Infolinii pracują specjaliści z Polski i Ukrainy. Pierwszą osobą, która odbierze Twój telefon, będzie doświadczony operator, który po krótkiej rozmowie ułatwiającej określenie Twoich potrzeb, udzieli Ci odpowiednich informacji lub połączy Cię z dyżurującym psychologiem.

Jeśli zdarzy się tak, że nie rozmawiacie w tym samym języku, to zostaniesz przekierowany do innego pracownika (nasi specjaliści mówią w języku polskim, ukraińskim, rosyjskim i angielskim).
W trakcie rozmowy nasi specjaliści zadadzą Ci kilka pytań, aby dopasować pomoc do Twoich potrzeb. Będziemy Ci towarzyszyć tak długo, jak będziesz tego potrzebował/a. Jedyna sytuacja, w której pracownik Infolinii może rozłączyć się wcześniej, to ta, w której spotyka się on z agresją, która uniemożliwia konwersację.

Jaką pomoc oferuje Infolinia?

Na naszej Infolinii świadczymy przede wszystkim pomoc informacyjną i psychologiczną. Nasi operatorzy udzielają informacji na temat aktualnych działań prowadzonych przez Czerwony Krzyż i inne organizacje działające na terenie Polski. Nasi psychologowie oferują pomoc wszystkim, którzy potrzebują wsparcia. Porozmawiają o każdej ważnej dla Ciebie sprawie. Każdą sytuację, każdy kłopot i wątpliwość, z którą do nas dzwonisz traktujemy indywidualnie i takiego też rozwiązania wspólnie szukamy. Zastanawiamy się, co można zrobić w tej konkretnej sytuacji, jakie mamy możliwości i co jest w stanie realnie zmienić Twoją sytuację.

Czy Infolinia jest anonimowa i bezpłatna?

Tak, Infolinia jest anonimowa i bezpłatna. Nasze rozmowy są poufne. To znaczy, że nie powiemy nikomu o tym, o czym rozmawialiśmy. W sytuacji, kiedy zdecydujemy, że Twoje zdrowie i życie jest zagrożone skontaktujemy się z osobami, które zadbają o Twoje bezpieczeństwo.

Dzwoniłem na Infolinię, ale nikt nie odebrał – dlaczego?

Nasza Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00. Telefony przychodzące poza tymi godzinami nie będą odbierane.
Jeśli dzwoniłeś w podanym terminie, ale nikt nie odebrał Twojego telefonu istnieją dwie możliwości. Pierwsza, to sytuacja, w której wszyscy operatorzy prowadzą rozmowy. W tej sytuacji spróbuj zadzwonić za chwilę.
Druga sytuacja, to taka, w której Infolinia jest nieczynna lub wystąpiła awaria.


"Przyjaciel w kontakcie"

To program Polskiego Czerwonego Krzyża, którego celem jest wzmocnienie metod radzenia sobie ze stresem oraz poprawę samopoczucia beneficjentów pozostających pod opieką PCK, szczególnie osób dotkniętych skutkami konfliktu zbrojnego w Ukrainie. Dzięki regularnemu kontaktowi z profesjonalnym personelem PCK, beneficjenci mogą skorzystać ze wsparcia psychospołecznego, które może wpłynąć na poprawę ich samopoczucia i zmniejszyć poczucie samotności.

Program „Przyjaciel w kontakcie”  dostępny jest bezpłatnie dla każdej pełnoletniej osoby od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00. Aby skorzystać z programu należy zarejestrować się za pomocą formularza https://forms.office.com/e/jurPrVAQsz.


Najczęściej zadawane pytania

Kto może skorzystać z programu „Przyjaciel w kontakcie”?

Każda osoba powyżej 18 roku życia, która ucierpiała z powodu konfliktu zbrojnego w Ukrainie i posiadająca polski numer telefonu.

Czy program „Przyjaciel w kontakcie” jest płatny?

Nie, udział w programie „Przyjaciel w kontakcie” nie wiąże się z żadnymi opłatami.

Jak mogę zapisać się do programu „Przyjaciel w kontakcie”

Wystarczy, wypełnić formularz https://forms.office.com/e/jurPrVAQsz i czekać na pierwszy telefon.

Kiedy realizowane są rozmowy w ramach programu „Przyjaciel w kontakcie”?

Pracownicy PCK będą kontaktować się z uczestnikami programu „Przyjaciel w kontakcie” w godzinach dogodnych dla beneficjentów programu. Zgłaszając się do programu beneficjenci muszą podać przedział czasowy, w którym chcą, aby pracownicy PCK kontaktowali się z nimi.

Rozmowy w ramach programu „Przyjaciel w kontakcie” prowadzone są od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.

Czy pracownicy PCK mogą odwiedzać beneficjentów programu „Przyjaciel w kontakcie”?

Nie, program „Przyjaciel w kontakcie” zakłada tylko kontakt telefoniczny pomiędzy pracownikiem PCK a uczestnikiem programu.

Jak mogę podzielić się swoją opinią dotyczącą programu?

Opinie o programie można przesłać za pomocą formularza https://forms.office.com/e/1bnSn8MmzF Można również skorzystać z Infolinii PCK dostępnej od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 pod numerem: +48 800 088 136 (numer dla osób dzwoniących z Polski) lub +48 221 520 620 (numer dla osób dzwoniących z zagranicy). W przypadkach szczególnych naruszeń z zakresu bezpieczeństwa lub kwestii wrażliwych, prosimy o kontakt przez adres e-mail: zgloszenia@pck.pl

Kim są pracownicy programu „Przyjaciel w kontakcie”?

W programie „Przyjaciel w kontakcie” uczestniczą pracownicy PCK posiadający doświadczenie w udzielaniu wsparcia psychospołecznego. Beneficjenci programu „Przyjaciel w kontakcie” mogą również skorzystać z pomocy psychologa.

Kim są pracownicy programu „Przyjaciel w kontakcie”?

W programie „Przyjaciel w kontakcie” uczestniczą pracownicy PCK posiadający doświadczenie w udzielaniu wsparcia psychospołecznego. Beneficjenci programu „Przyjaciel w kontakcie” mogą również skorzystać z pomocy psychologa.

Skąd dowiem się że dzwoni do mnie ktoś z programu „Przyjaciel w kontakcie”?

Wszystkie telefony w ramach programu „Przyjaciel w kontakcie” wykonywane są w umówionej godzinie, zadeklarowanej w formularzu zgłoszeniowym lub ustalonej podczas wcześniejszej rozmowy.

Połączenia „Przyjaciel w kontakcie” wykonywane są z numeru: +48 221 520 620.

Numery telefonu na Infolinię psychologiczną PCK